همه چیز در مورد لوله های فولادی ضد زنگ

لوله های فولادی ضد زنگ

همه چیز در مورد لوله های فولادی ضد زنگ:

لوله های فولادی ضد زنگ از کاربردهای مختلفی در زندگی امروزی ما برخوردار هستند،اما قبل از خرید هر چیزی که از فولاد ضد زنگ مانند لوله های صنعتی، لوله داربست ها و… ساخته شده باشد ، درک ترکیب،مزایا،اشکالات و سایر مشخصات آن مهم است . فولاد ضد زنگ ماده ای بسیار انعطاف پذیر و پرکاربرد است .ما اینجا شما را با این مسئله بیشتر آشنا میکنیم.

لوله های فولادی ضد زنگ نوعی از نوار فولاد توخالی هستند که عمدتاً به دو نوع لوله فولادی بدون درز یا سیم لس و لوله فولادی درزدار تقسیم می شود. که اغلب به عنوان لوله ای برای انتقال مایعاتی مانند روغن، گاز طبیعی، آب، گاز، بخار و غیره استفاده می شود.

چرا لوله های فولادی ضد زنگ ؟

اولین سوالی که قبل از خرید فولاد ضد زنگ در ذهن همه قرار می گیرد این است که چرا شخص باید آن را بخرد و مزایای آن چیست. واقعاً متعجب خواهید شد اگر بدانید که لوله های فولادی ضد زنگ یکی از موادی است که دارای کروم است و در نتیجه مقاومت آن در برابر خوردگی را افزایش می دهد . علاوه بر این ، فولاد ضد زنگ به نگهداری کمی نیاز دارد و برای ماده دیگری که در تماس مستقیم یا غیر مستقیم با همان ماده است بی ضرر است . فولاد ضد زنگ وقتی کاملا صیقل داده می شود همیشه ترجیح داده می شود زیرا در آوردن نور طبیعی بیشتر و در نتیجه کاهش مصرف انرژی کمک می کند .به همین دلیل لوله داربست ها از فولاد ضد زنگ ساخته میشوند.

کاربردهای لوله های فولادی ضد زنگ

از فولاد ضد زنگ به طور گسترده در مکان های مختلف مانند معماری و ساختمان استفاده می شود ، زیرا بسیار انعطاف پذیر و محکم است . همچنین از آن به عنوان نرده ، لوله داربست یا انعطاف پذیر در داخل ساختمان ها استفاده می شود . به دلیل خاصیت آن که به راحتی جوش داده می شود و دارای یک پایان باشکوه است ، از آن در خودرو و حمل و نقل نیز استفاده می شود . این ماده عالی برای ذخیره و حمل مواد شیمیایی یا محصولات غذایی نیز مناسب است . لوله های فولادی ضد زنگ در حفظ محیط بهداشتی نیز بسیار مناسب هستند . از فولادهای ضد زنگ در ساخت مخازن سنگین یا لوله های ms و شیرآلات بسیار استفاده می شود .

نیروگاه های خورشیدی ، ژئوترمال و نیروگاه های بادی نیز ترجیح می دهند از لوله های فولادی ضد زنگ استفاده کنند زیرا این ماده تنها ماده ای است که توانایی مقاومت در برابر قدرت خورندگی بالای محیط آب دریا را دارد . با مراجعه به خانه های ما می توان در همه جا از کارد و چنگال تا وسایل آشپزی ، از سینک ظرفشویی ، از یخچال و فریزر گرفته تا ماشین ظرفشویی و غیره فولاد ضد زنگ پیدا کرد .

انواع فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ همچنین در سه طبقه اصلی طبقه بندی می شود ، بر اساس نیاز می توان تصمیم گرفت که کدام نوع فولاد ضد زنگ را می خواهند و کدام یک برای اهداف آن ها مناسب است . مردم می توانند آن ها را از تولید کننده لوله های عمومی تهیه کنند . چهار نوع اصلی از فولاد ضد زنگ عبارتند از :

فولاد ضد زنگ آستنیتی

فولاد ضد زنگ فریتیک

فولاد ضد زنگ مارتنزیتی

فولاد ضد زنگ دوبلکس

از فولاد ضد زنگ آستنیتی بیشتر در صنایع استفاده می شود زیرا دارای درصد کروم بیشتری است و باعث مقاومت بیشتر در برابر خوردگی می شود . آن ها همچنین مغناطیسی نیستند . در مقابل فولاد ضد زنگ فریتیک قرار دارد که بسیار مغناطیسی و ارزان تر هستند . سپس دسته آخر از فولاد ضد زنگ مارتنزیتی هستند ، اینها از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند زیرا مقاومت کمی در برابر خوردگی دارند . فولاد لکه دار دوبلکس دسته دیگری است که دارای خواص آستنیتی و فریت است ، آن ها نسخه بهتری از آستنیت و فریتیک با افزایش مقاومت هستند .

ویژگی های لوله های فولادی ضد زنگ

لوله های فولادی ضد زنگ با فولاد معمولی متفاوت هستند زیرا خاصیت این است که به راحتی لک ، خورده و زنگ نمی زنند . تقریباً 150 گرید وجود دارد که تحت پوشش ضد زنگ قرار می گیرند و در بین آنها 15 مورد محبوب ترین هستند . برخی از گریدهای محبوب و بیشتر مورد استفاده ، فولاد ضد زنگ آستنیتی 304 و 316 و سپس فولاد ضد زنگ فریتیک درجه 430 و 434 و فولاد ضد زنگ درجه 420 مارتنزیتی هستند .

ممنون از همراهی شما.دعوت میکنم از شما دوستان به سایر مقالات جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوله صنعتی و لوله داربست ها نیز مراجعه فرمایید.

جهت اطلاع از قیمت لوله داربست روی اینجا کلیک کنید.

پست های مرتبط

فولاد مدرن و فرایند تولید

فولاد مبارکه اصفهان
فولاد مدرن: در تولید فولاد مدرن می دانید محصولی را تهیه می کنید که حداقل انرژی لازم را برای تولید صرف کرده، گازهای گلخانه ای کمی را ایجاد کرده و برای طیف گسترده ای از پروژه ها و کاربردها بسیار مناسب است. فولاد چگونه ساخته می شود؟ برخی از پاسخ…

داربست لوله و کوپلر

داربست لوله و کوپلر
درباره داربست لوله و کوپلر داربست لوله و کوپلر ساختاری است که به طور گسترده در بیشتر مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد . این یک پلتفرم کار موقت و ایمن برای کمک به ساخت و ساز ، نگهداری ، تعمیر ، دسترسی و غیره است .توضیحاتی برای شما در…

تاریخچه فولاد در ایران1

صنایع فولادی در ایران در سال 1927 ، برنامه هایی برای ایجاد کارخانه های ذوب در شمال کشور برای تولید مسیرهای ریلی در داخل کشور تهیه شد. این اقدام در رابطه با پیشروی مجلس (مجلس) برای شروع ساخت راه بود. از بودجه راه آهن 4.5 میلیون تومان برای این منظور…